9-13 листопада 2015 року у нашій школі проводився "Тиждень Історії"
5 - Б ! КЗО "Загальноосвітня санаторна школа - інтернат № 3 "ДОР"
—Мета: узагальнити отримані знання з теми «Словотвір. Орфографія»;
підготуватися до контрольної роботи; виховувати доброзичливе ставлення до
оточуючих.
—Тип уроку: урок-практикум
—Чи існує вічний двигун? Вчені скажуть - ні.
А мовознавство скаже - так! Таким вічним двигуном у мові є словотвір. Механізм словотвору діє без перепочинку, виготовляючи потрібні для людей слова. Кожне слово має свій рік, день, хвилину народження. Воно витворилося в сиву давнину чи недавно. Або з'явиться в майбутньому.
У стосунках між людьми вічним двигуном є ДОБРО. Добрий вчинок викликає добрий вчинок. І так безкінечно.
А мовознавство скаже - так! Таким вічним двигуном у мові є словотвір. Механізм словотвору діє без перепочинку, виготовляючи потрібні для людей слова. Кожне слово має свій рік, день, хвилину народження. Воно витворилося в сиву давнину чи недавно. Або з'явиться в майбутньому.
У стосунках між людьми вічним двигуном є ДОБРО. Добрий вчинок викликає добрий вчинок. І так безкінечно.
—Отже, сьогодні ми збагатимо свої серця добротою,
м'якосердістю, будемо вчитися помічати і цінувати добро.
“ЛАСКАВІ” СУФІКСИ
—Звучить голос мами (бабусі): синочку, донечко, сонечко моє,
Петрусику, Галинко, Оксаночко, Івасику, Вітюсику, Олюсю, серденько, рибонько,
ласочко, дитяточко, синенятко, доненько…
—Як приємно кожному із нас чути такі ніжні, щирі, теплі,
дорогі слова, слова людяності й любові, слова, викупані у пелюстках людської
душі. А називаються вони - пестливі. Творять їх такі ж
ласкаві, щедрі, добросердні, милі суфікси: -ИЧК- - сестричка, водичка; -ЕЧК- - донечка,
сонечко; -ИК- - носик, зайчик; -ЕНЬК- - місяченько; -УС- (ЮС)- - Валюся; -УН- -
бабуня; -К- - рибка; -ОЧОК- - ставочок.
Немає більшого щастя, коли мама чує у відповідь: матінко, матіночко, матусю, мамусечко, мамонько, мамуню
Немає більшого щастя, коли мама чує у відповідь: матінко, матіночко, матусю, мамусечко, мамонько, мамуню
—Яким кращим, щасливішим було життя усіх нас, якби в кожній
родині частими гостями були ці маленькі трудівники - ПЕСТЛИВІ СУФІКСИ.
Суперечка
—Якось всi
частини слова
—Дуже посварились.
—Всi були
такi сердитi
—Трохи не побились.
—— Як без префiксiв, скажiть,
—Нам змiнити слово хiд?
—Префiкс пере- в одну мить
—Збудував всiм перехiд. —Корiнь слухав всiх
уважно,
—Потiм
вимовив поважно:
—— Частини слова ви значнi,
—Та дайте слово i менi.
—Без мене, бач, як не верти,
—Не можна будувати,
—Бо як фундаменту нема,
—То не поставиш хати.
—Так, ви змiнили слово хiд,
—Проте не пригадали,
—Що хiд - то
корiнь всiх тих слів,
—Що ви побудували.
Записати й розібрати слова
сестричка, водичка, донечка, сонечко, матінко, матіночко,
матусю, мамусечко, мамонько, мамуню, місяченько, Валюся, бабуня, рибка,
ставочок, носик, зайчик.
—- Які суфікси потрудились цього разу?
Спільнокореневі слова
—Зробіть словотвірний розбір слів доброзичливість і добродійство.
- Чи можна сказати, що ці слова - різні форми одного слова?
- А яким терміном можна об'єднати ці слова?
- Який же спільний корінь цих слів?
- А як пояснимо лексичне значення даних слів? Які речення можна скласти з ними?
- Чи можна сказати, що ці слова - різні форми одного слова?
- А яким терміном можна об'єднати ці слова?
- Який же спільний корінь цих слів?
- А як пояснимо лексичне значення даних слів? Які речення можна скласти з ними?
КВЕСТ З "ОСНОВ ЗДОРОВ'Я"
Тиждень "Основ здоров'я"
24 лютого у санаторній-школі інтернат вчитель світової літератури влаштував для учнів 5 Б класу літературний квест. За творами Марка Твена"Пригоди Тома Сойєра" та Елеонор Портер "Поліанна". Діти були у захваті від активного дозвілля, та можливості ще раз пригадати пригоди героїв улюблених творів із скарбниці світової літератури.
Вчитель літератури : "Який закон відкрив Том Сойєр при фарбуванні штакетника?(знайдіть цитату в тексті)"(Закон управління людьми)Коли діти знаходять відповідь на перше питання, вони отримують одну з літер ключового слова.
Вчитель літератури каже наступне завдання: "Чим можна вивести бородавки за рецептом Гекльберрі Фіна і Тома Соєра?" (дохлою кішкою, бобами)Знайдіть в нашій школі людину, яка могла б допомогти вивести Тому і Геку бородавки. В неї наступна літера та наступне завдання.
Завдання : "Знайдіть людину, в якої міг би зберігатися предмет одягу, який би міг належати Тому Сойєру"Іріна Михайлівна дає наступну літеру після того, як діти вказують на солом'яний капелюх.
Чому обов'язково навчали дівчат в Англії? (вишивання, в'язання, шиття). Хто в нашій школі може навчити дівчаток тому, чому навчали Поліанну?
Керівник гуртка вишивання.
Завдання: "Якою мовою була написана повість "Пригоди Тома Сойєра"? В кого з вчителів можна знайти твір Марка Твена мовою оригіналу?"
Немає кращої подяки вчителю ніж любов учнів!
12 лютого в школі- інтернаті № 3 5-Б приймав участь у КВК з ПРИРОДОЗНАВСТВА "ЛЮДИНА І СВІТ"
9 листопада -
День української писемності та мови
Учні 5-Б класу разом з учнями 11 класу провели у школі свято до цього дня.
Була і інформація, і новини, і цікавинки, і жарти, і танці, і вірші, і виставинки. А цілком все було дуже цікаво!
Була і інформація, і новини, і цікавинки, і жарти, і танці, і вірші, і виставинки. А цілком все було дуже цікаво!
20-24
жовтня 2014 року у нашій школі провадився Тиждень географії «Люби, вивчай і знай географію».
Учні
5-Б класу прийняли активну участь в оформленні виставки "Навколосвітня
подорож" – сторінка «Євразія». Наші діти змагалися у «Турнірі кмітливих».
Штаєр Аркадій прийняв участь у конкурсі "Впізнай мене", де представив
відомого мандрівника світу Марко Поло. А
у розважально-пізнавальній подорожі материками "За 7
хвилин навколо світу" ми яскраво представили «Євразію».
Дуже приємно, що 5-Б відмітили в усіх номінаціях на підведенні підсумків проведення Тижня географії.
Нагородили:
клас 5-Б, як переможця у подорожі "За 7 хвилин навколо світу";
особисто Аркадія Штаєра за представлення
мандрівника; Вероніку Подлєснову, Івана Камишева та Кароліну Кирильчатенко
нагородили медалями «За талант»; а вихователь Валентина Федорівна отримала
нагороду за участь у турнірі кмітливих. Щиро вітаємо 5-б!!! Так тримати!!!
23 сентября 2014 в неделю математики состоялась "Битва интеллектуалов" между 5-б и 5-а.
Команда 5-Б "Интегральчики" при поддержке болельщиков победила со счетом 300:240.
Немає коментарів:
Дописати коментар