Сьогодні на уроці

9-13 листопада 2015 року у нашій школі проводився "Тиждень Історії"



































5 - Б ! КЗО "Загальноосвітня санаторна школа - інтернат № 3 "ДОР"


Мета: узагальнити отримані знання з теми «Словотвір. Орфографія»; підготуватися до контрольної роботи; виховувати доброзичливе ставлення до оточуючих.
Тип уроку: урок-практикум

Чи існує вічний двигун? Вчені скажуть - ні.
А мовознавство скаже - так! Таким вічним двигуном у мові є словотвір. Механізм словотвору діє без перепочинку, виготовляючи потрібні для людей слова. Кожне слово має свій рік, день, хвилину народження. Воно витворилося в сиву давнину чи недавно. Або з'явиться в майбутньому.
У стосунках між людьми вічним двигуном є ДОБРО. Добрий вчинок викликає добрий вчинок. І так безкінечно.
Отже, сьогодні ми збагатимо свої серця добротою, м'якосердістю, будемо вчитися помічати і цінувати добро.

“ЛАСКАВІ” СУФІКСИ
Звучить голос мами (бабусі): синочку, донечко, сонечко моє, Петрусику, Галинко, Оксаночко, Івасику, Вітюсику, Олюсю, серденько, рибонько, ласочко, дитяточко, синенятко, доненько…
Як приємно кожному із нас чути такі ніжні, щирі, теплі, дорогі слова, слова людяності й любові, слова, викупані у пелюстках людської душі. А називаються вони - пестливі. Творять їх такі ж ласкаві, щедрі, добросердні, милі суфікси: -ИЧК-  - сестричка, водичка; -ЕЧК- - донечка, сонечко; -ИК- - носик, зайчик; -ЕНЬК- - місяченько; -УС- (ЮС)- - Валюся; -УН- - бабуня; -К- - рибка; -ОЧОК- - ставочок.
Немає більшого щастя, коли мама чує у відповідь: матінко, матіночко, матусю, мамусечко, мамонько, мамуню
Яким кращим, щасливішим було життя усіх нас, якби в кожній родині частими гостями були ці маленькі трудівники - ПЕСТЛИВІ СУФІКСИ.

         Суперечка
Якось всi частини слова
Дуже посварились.
Всi були такi сердитi
Трохи не побились.

— Як без префiксiв, скажiть,
Нам змiнити слово хiд?
Префiкс пере- в одну мить
Збудував всiм перехiд.                        Корiнь слухав всiх уважно,
Потiм вимовив поважно:
— Частини слова ви значнi,
Та дайте слово i менi.
Без мене, бач, як не верти,
Не можна будувати,
Бо як фундаменту нема,
То не поставиш хати.
Так, ви змiнили слово хiд,
Проте не пригадали,
Що хiд - то корiнь всiх тих слів,
Що ви побудували.

Записати й розібрати слова 

    сестричка, водичка, донечка, сонечко, матінко, матіночко, матусю, мамусечко, мамонько, мамуню, місяченько, Валюся, бабуня, рибка, ставочок, носик, зайчик.
- Які суфікси потрудились цього разу?
Спільнокореневі слова
  —Зробіть словотвірний розбір слів доброзичливість і добродійство.
- Чи можна сказати, що ці слова - різні форми одного слова?
- А яким терміном можна об'єднати ці слова?
- Який же спільний корінь цих слів?
- А як пояснимо лексичне значення даних слів? Які речення можна скласти з ними?

КВЕСТ З "ОСНОВ ЗДОРОВ'Я"















































Тиждень "Основ здоров'я"















24 лютого у санаторній-школі інтернат вчитель світової літератури влаштував для учнів 5 Б класу літературний квест. За творами Марка Твена"Пригоди Тома Сойєра" та Елеонор Портер "Поліанна". Діти були у захваті від активного дозвілля, та можливості ще раз пригадати пригоди героїв улюблених творів із скарбниці світової літератури.


Вчитель літератури : "Який закон відкрив Том Сойєр при фарбуванні штакетника?(знайдіть цитату в тексті)"(Закон управління людьми)Коли діти знаходять відповідь на перше питання, вони отримують одну з літер ключового слова.







Вчитель літератури каже наступне завдання: "Чим можна вивести бородавки за рецептом Гекльберрі Фіна і Тома Соєра?" (дохлою кішкою, бобами)Знайдіть в нашій школі людину, яка могла б допомогти вивести Тому і Геку бородавки. В неї наступна літера та наступне завдання. 

Завдання : "Знайдіть людину, в якої міг би зберігатися предмет одягу, який би міг належати Тому Сойєру"

Іріна Михайлівна дає наступну літеру після того, як діти вказують на солом'яний капелюх.

Чому обов'язково навчали дівчат в Англії? (вишивання, в'язання, шиття). Хто в нашій школі може навчити дівчаток тому, чому навчали Поліанну?Керівник гуртка вишивання.

Завдання: "Якою мовою була написана повість "Пригоди Тома Сойєра"? В кого з вчителів можна знайти твір Марка Твена мовою оригіналу?"





Немає кращої подяки вчителю ніж любов учнів!








12 лютого в школі- інтернаті № 3    5-Б приймав участь у КВК з ПРИРОДОЗНАВСТВА "ЛЮДИНА І СВІТ"

































































9 листопада - 
День української писемності та мови
Учні 5-Б класу разом  з учнями 11 класу провели у школі свято до цього дня.
Була і інформація, і новини, і цікавинки, і жарти, і танці, і вірші, і виставинки. А цілком все було дуже цікаво!








































20-24 жовтня 2014 року у нашій школі провадився Тиждень географії «Люби, вивчай   і знай географію».
Учні 5-Б класу прийняли активну участь в оформленні виставки "Навколосвітня подорож" – сторінка «Євразія». Наші діти змагалися у «Турнірі кмітливих». Штаєр Аркадій прийняв участь у конкурсі "Впізнай мене", де представив відомого мандрівника світу Марко Поло.  А у розважально-пізнавальній подорожі материками "За 7 хвилин навколо світу" ми яскраво представили «Євразію».




































Дуже приємно, що 5-Б відмітили в усіх номінаціях на підведенні підсумків проведення Тижня географії.
Нагородили: клас 5-Б, як переможця у подорожі "За 7 хвилин навколо світу"; особисто  Аркадія Штаєра за представлення мандрівника; Вероніку Подлєснову, Івана Камишева та Кароліну Кирильчатенко нагородили медалями «За талант»; а вихователь Валентина Федорівна отримала нагороду за участь у турнірі кмітливих. Щиро вітаємо 5-б!!! Так тримати!!!














23 сентября 2014 в неделю математики состоялась "Битва интеллектуалов" между 5-б и 5-а.
Команда 5-Б "Интегральчики" при поддержке болельщиков победила со счетом 300:240. 














Немає коментарів:

Дописати коментар